Informatie | Strategisch Account Management

Wat biedt de opleiding Strategisch Account Management?
Onderzoek heeft aangetoond dat de meest succesvolle sales professionals accountmanagement anders aanpakken. De grote vraag is dan natuurlijk ‘wat doen ze anders’?

Succesvolle sales professionals leggen structureel verbinding tussen de behoeftes van de klant en de oplossingen die zij te bieden hebben, zodat er een gemeenschappelijk doel geformuleerd wordt waar ze samen met hun klant naar toe kunnen werken. Hierbij ligt de focus op de maximale waarde die jouw organisatie voor een klant kan creëren. Daarnaast moet je de klant kunnen overtuigen dat wat jouw organisatie te bieden heeft, beter is dan je concurrenten.

In onze huidige kennissamenleving zijn de klanten onafhankelijker in hun aankoopproces, dit beïnvloedt jouw rol als accountmanager. Je kunt geen business meer binnen halen door ergens vaak koffie te gaan drinken en louter te netwerken. Je zult strategische beslissingen moeten durven nemen over welke klanten je gaat bedienen en wanneer en hoe je deze klanten gaat benaderen. Dit klinkt eenvoudiger dan het is en vraagt om een groot analytisch en conceptueel denkvermogen.

In de opleiding Strategisch Account Management helpen we je bij het maken van deze strategische beslissingen en leren we je hoe je jouw business en huidige accountmanagement kunt evalueren aan de hand van economische- en bedrijfskundige modellen. Hierdoor wordt je effectiever in je vak en kun je jouw klanten helpen met het behalen van hun resultaat.

Voor wie?
De opleiding Strategisch Account Management is voor ervaren accountmanagers die willen excelleren in hun vak. Je stelt als mens en als professional hoge eisen aan jezelf, je beheerst de nodige salesvaardigheden en je wilt je blijven ontwikkelen. Je ziet jezelf als expert in je vakgebied en begrijpt dat er continue nieuwe kennis en inzichten nodig zijn om het verschil te kunnen blijven maken.

Wat leer je?
In de opleiding Strategisch Account Management worden verbanden gelegd met de wetenschappelijke vakgebieden psychologie, bedrijfskunde en economie. Het programma bevat onder andere de volgende onderdelen:

  • Marktstrategie
    • Marktpositie
    • Waardecreatie op markt- en ondernemingsniveau
    • Co-creatie
    • Ontwikkeling in waardeniveau’s
  • Analyse en selectie van prospects en klanten
    • Selectiecriteria
    • Ontwikkeling in type salesbenadering
    • Markt attractiviteit en business strengths analysis
  • Interne organisatie
    • Digitale profilering
    • Intern stakeholdermanagement
  • Analyseren klant op accountniveau
    • Buying Center
    • Inkoop perspectief
  • Analyseren klant op individueel niveau
    • Beïnvloeden
    • Onderhandelen

Certificaat
Na succesvol te hebben deelgenomen ontvang je het officiële certificaat Strategisch Account Management van ISAM – Erasmus Universiteit Rotterdam.

 

 

Brochure aanvragen

5z1004w

Direct aanvragen

Andere opleidingen