Informatie | Masterclass Strategic Social Selling

Hoe zet je Social Media als business tool optimaal in en hoe blijf je opvallen? Hoe blijf je jouw concurrenten op dit gebied een stap voor bij je klanten? In de masterclass Strategic Social Selling krijg je inzicht in hoe social media een bijdrage kunnen leveren aan het sales proces, hoe je als sales professional jezelf via social media presenteert en hoe je social media optimaal in kunt zetten om je salesdoelstellingen te bereiken.

Programma
De digitalisering heeft een nieuwe wereld gecreëerd, waarin de relatie van bedrijven met hun klanten is gewijzigd. Zowel in business-to-consumer als business-to-business hebben klanten andere verwachtingspatronen gekregen. Als bedrijf heb je maar één keuze: aan die verwachtingen voldoen. In de masterclass Strategic Social Selling lopen theorie en praktijk vlekkeloos in elkaar over en krijg je concrete handvaten om met behulp van social media jouw sales performance te verbeteren.

Voor wie?
De masterclass Strategic Social Selling is bedoeld voor sales professionals die wetenschappelijk onderbouwde kennis en inzichten willen verkrijgen met betrekking tot het optimaal inzetten van social media in het sales proces.

Wat levert het je op?
Na het volgen van de masterclass Strategic Social Selling ben je in staat effectief gebruik te maken van social media om zo jouw sales performance te optimaliseren. Je hebt in de masterclass namelijk onder andere geleerd:

• Wat de waarde is van social media op basis van wetenschappelijke bronnen;

• Hoe je social media in kunt zetten voor prospecting, leadgeneratie en relatiemanagement;

• Hoe je social media in kunt zetten om je als thoughtleader te presenteren;

• Hoe je LinkedIn optimaal in kunt zetten als sales professional;

• Hoe je interactiemogelijkheden kunt aanbieden en regisseren.

Docenten
Ayman van Bregt is digitaal strateeg en ondernemer in de creatieve industrie. Hij houdt zich bezig met het ontwikkelen van concepten, advies en training op het snijvlak van marketing & communicatie en internet & nieuwe media. Daarnaast heeft hij een aantal eigen initiatieven opgericht, zoals de NSMA (Nederlandse Social Media Academie). Hij helpt bedrijven graag om met behulp van digitale middelen meer waarde te creëren voor hun klanten, de relatie met klanten te verstevigen en hoe ze nieuwe kansen kunnen benutten.

Rik Vera is een gerenommeerde thought-leader, adviseur en docent op onderwerpen zoals klantgerichtheid, change management, verkoop en marketing. Na heel wat jaren ervaring opgedaan te hebben op C -level niveau in sales en marketing functies, inspireert hij nu bedrijven om klantgerichte strategieën die geschikt zijn voor een verbonden wereld te ontwikkelen. Rik is partner bij Nexxworks.com. Nexxworks is een thought – leader community gewijd aan het helpen van bedrijven om te gedijen in het tijdperk van disruptie.

Certificaat
Na succesvol te hebben deelgenomen aan de Masterclass Strategic Social Selling ontvangen de deelnemers het officiële certificaat van het Instituut voor Sales en Account Management aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.