Informatie | Sales en Account Management

Talent Program

Wat biedt de opleiding Sales en Account Management?
De opleiding Sales en Account Management is een praktijkgerichte opleiding met een sterk wetenschappelijke basis. Tijdens de opleiding wordt het gehele salesproces behandeld zodat jij proactief en effectief leert handelen met als resultaat meer omzet. Je weet met de juiste boodschap, bij de juiste klant, op het juiste moment aan tafel te komen. Na het volgen van de opleiding heb je onder andere je prospecting skilss ontwikkeld. Je zoekt proactief naar kansen en bent in staat om de waardepropositie van je organisatie op de juiste wijze toe te passen zodat je kunt aansluiten bij de behoefte van de klant. Je opereert zelfstandig en kunt reflecteren op je eigen gedrag, zodat je jezelf constant kunt blijven verbeteren. De opleiding versnelt jouw leercurve en maakt dat jij toekomstproof bent voor het vak Sales!

Voor wie?
De opleiding Sales en Account Management is voor ambitieuze sales professionals die aan het begin van hun loopbaan staan. Je hebt maximaal twee jaar werkervaring en wilt een stevige basis leggen voor je verdere sales carrière. Je stelt als mens en als professional hoge eisen aan jezelf en je wilt je blijven ontwikkelen. Je begrijpt dat er continue nieuwe kennis en inzichten nodig zijn om het verschil te kunnen blijven maken.

Wat leer je?
In de opleiding Sales en Account Management wordt de theorie thuis bestudeerd (gemiddeld 10 uur per week). Hierbij worden verbanden gelegd met de wetenschappelijke vakgebieden psychologie, bedrijfskunde en economie. Tijdens de bijeenkomsten (8 dagen) wordt je getraind om jouw vaardigheden op het hoogste niveau te krijgen.

Het programma bevat onder andere de volgende onderdelen:

  • Marktkennis
  • De fases van het salesproces
  • Klantsegmentatie en – selectie (met o.a. leadgeneratie en social selling)
  • Het buying center
  • De buying cycle
  • Van waardepropositie naar waardecreatie
  • Het opstellen van een accountplan
  • (Koude) Acquisitie en klantbenadering
  • Commerciële gespreksopbouw en gesprekstechnieken
  • Onderhandelen
  • Persoonlijk Leiderschap (met o.a. zelfinzicht en -reflectie, timemanagement, feedback geven, motivatie en beperkende overtuigingen, beïnvloeding en ethiek)

Certificaat
Na succesvol te hebben deelgenomen ontvang je het officiële certificaat van ISAM – Erasmus Universiteit Rotterdam.